אינדקס  הרשם  התחבר  

Share | 
 

 מדריך לדקים של קומנדר

צפה בנושא הקודם צפה בנושא הבא Go down 
מחברהודעה
ADHOY
מנהל פורום
מנהל פורום


מספר הודעות : 60

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: מדריך לדקים של קומנדר   31.08.13 1:22

אז קודם כל לפני שאנחנו מתחילים הרשו לי להגיד לכם
ברוכים הבאים לפורמט הכי גדול ומשוגע במג'יק!!!!!


אז קומנדר זה פורמט סינגלטון (single=אחד)
משמע:
כל קלף שהוא לא אדמה בסיסית יכול להיות משוחק בדק רק פעם אחת 
(אפקט של קלפים כמו relentless rats עדיין תקפים)
בנוסף. בפורמט זה ניתן לשחק כל קלף שיצא אי פעם במג'יק!!!!!  ככה שיש  מלא מלא מלא אפשרויות שונות וקלפים שונים שאפשר לכלול. (טוב תאכלס יש רשימת באן אבל היא דיי מצומצמת)
אז לתאכלס.
כל חבילה מורכבת מ99 קלפים ו99 קלפים בלבד. בנוסף יש קלף אחד שהוא ה"קומנדר". מדובר ביצור אגדי (legendary creature)  שנמצא באיזור משלו הנקרא "קומנדר זון"
אותו ניתן לשחק מהאיזור הנ"ל
ישנן 3 דרכים "מסורתיות" לנצח במשחק
1: להוריד ליריב 40 חיים
2: לגמור ליריב את הדק (למתקשים בינינו. שלא ישאר לו מה לשלוף\מילינג)
3: להסב ליריב 21 נקודות נזק עם הקומנדר שלכם
אך זהירות. כל פעם שהקומנדר שלכם מת\מקבל אקסייל הוא חוזר לאיזור שלו. כן ניתן לשחק אותו בשנית אך הוא יעלה 2 מאנות גנריות יותר
דוגמה:
הקומנדר בדק שלי הוא Kiki-Jiki, Mirror Breaker

[You must be registered and logged in to see this image.]
עולה 3 מאנה אדומה ו 2 מאנה חסרת צבע. נגיד ואני שיחקתי אותו והוא הושמד.
אני יכול לשלוח אותו לבית הקברות (במקרה ויש לי תכנית להחזיר אותו משם) או שאני יכול להחזיר אותו לקומנדר זון. משם אוכל לשחק אותו שוב רק שהוא יעלה שלוש מאנות אדומות ו4 מאנות חסרות צבע במקום 2.
בנוסף. כל קלף ואני מתכוון לכל קלף שיש לכם בחבילה חייב להתאים ל "זהות הצבע" של הקומנדר שלכם או חסר צבע.
בואו ונמשיך עם הדוגמה שיש לנו.
בחבילת קומנדר של קיקי ג'יקי. אני אוכל לשים קלפים אדומים וחסרי צבע, יתר על כן. אני אוכל להשתמש רק במאנה אדומה. מאנה בכל צבע אחר שתגיע אליי תיחשב אוטומטית כחסרת צבע.


הנה אנחנו מתחילים (כמעט)
לפני שהתחלנו לבנות את הדק צריך לזכור שקומנדר זה פורמט קז'ואלי במהותו אז תשתדלו להתרחק מדברים שהם "לא כיפיים".. למשל winter orb  הוא קלף שיכול להיות ממש חזק באסטרטגיות מסויימות אבל הרבה מאוד אנשים פשוט שונאים לשחק מולו...
אומנם תהיה לכם דק חזקה... אבל בסופו של יום לא יהיה לכם עם מי לשחקTwisted Evil 
חשוב לזכור במשחק הזה חשוב שיהיה כיף לכולם... לא רק לכם

ולגבי הדק:
הנה כמה אלמנטים שאני בד"כ חושב עליהם כשאני בונה את הדקים שלי
* שהדק תוכל לנצח משחקים (דהא)
*בדרך כלל שתסבוב סביב אלמנט אחד (נזק ישיר ברן מיל וכדומה)
* שיהיה נחמד לשחק מולה. בלי אפקטים מתוסבכים... אל תלעסו לעצמכם ולאחרים את הראש
*שיהיו כמה דרכים לנצח משחק... שאם היריבים או יריב יפילו לכם את הדרך העיקרית יהיה לכם עוד דברים לעשות
* שיהיה סינרגיה... כל מיני אינטרקציות של הדק עם עצמה.. לעזאזל יש לכם מקום ל 99 קלפים תשתגעו ושימו כמה קומבואים
* שיהיה מגוון בדק... אנחנו לא בטורניר רשמי אז בוא ננסה שלדק שלנו יהיו כמה צורות משחק אפשריות שתהיה כיפית לאורך זמן
* שתיבנה סביב הקומנדר והיכולות שלו.אבל...
*שתוכל לנצח בלי שהקומנדר יראה את המגרש אפילו פעם אחת... כי לפעמים פשוט "ינעלו" אותו

חשוב לזכור!!!!!
דקים של קומנדר הן לא נוסחאות מתמטיות!!!!! אין דבר כזה דק מושלם או הצירוף הטוב ביותר של קלפים או קומנדר הכי טוב
תחשבו עליהן כאל משהו בפני עצמו שלא מפסיק לגדול להתפחתח ולהשתנות.

עכשיו אי אנסה לחלק לפי פרקים.. מקווה שיעבוד לי!!!
9 האלמנטים הכי חשובים בבניית קומנדר:
 
1: בכייאת תחשבו בגדול!!
זה לא סטנדרד או מודרן... זה קומנדר!!! אתם לא משחקים עם יריב אחד שיש לו 20 חיים ומעט מאנה...
אתם משחקים מול כמה יריבים שיש להם 40 חיים ומלא מלא מאנה!!
אז יש כמה דברים שמומלץ להמנע מהם


רימובלים קטנים:
קלפים כמו  searing spear הם יותר מסבבה בסטנדרד וכבודם במקומם מונח. אבל בפורמט שבו 4/4 עוד נחשב לפעמים חלשלוש זה לא יעזור יותר מדיי.. פשוט קטנצ'יק שלא   יגרד לאף אחד. שחקן קומנדר ממולח ישחק במקום את into the maw of hell שגם מפיל לנד וגם נמצא בטווח של רוב היצורים.
שלא תבינו לא נכון.. יש הרבה רימובלים קטנים שעובדים ממש טוב בפורמט כמו  path to exile או swords to plowshares שעושים שמות בפורמט.. אבל מה שהם עושים הוא מוחלט.. לא משנה כמה גדול היצור הרימובל הזה יפיל אותו


יצורים קטנים:
יצור 2/2 שיש לו פירסט סטרייק יכול לעבוד ממש טוב בסטנדרד... אבל בקומנדר הוא פשוט יידרס!!!
 עם זאת יכול להיות שקלף כזה ימצא בית בדק טרייבל (דק שסובב סביב סוג מסויים של יצורים כמו אלפים גובלינים וכ"ד שבהם הסינרגיה בין הקלפים האלה מספיק מטורפת כדי 
שכל אחד ואחד מהם יהפך לאיום)

: אלא אם כן הוא משלם X
  mana leak בקומנדר הוא לא קלף יעיל עד כדי כך... כמו שציינתי קודם בקומנדר יש הרבה מאוד מאנה ולכן אם תשאירו ליריב מקום לברוח מהקינטור או מכל דבר אחר הוא יקפוץ על זה לרוב בלי בעיה.. (אחת הדקים שאני מריץ יכולה להגיע בקלות ל 40 מאנה ואפילו יותר... תנסו להפחיד אותי עם mana leak או משהו דומה)
במקום תמיד אפשר לשים  dissipate. אין ויכוח. אין דיון

:דיסקארד בודד
כמו שציינתי. בד"כ תשחקו מול מספר שחקנים ככה שיהיו לכם בערך 20-35 קלפים להפיל ליריבים שלכם עד שאשכרה תנעלו את המגרש. ככה שקלפים כמוduress לא באמת הולכים להיות משמעותיים בפורמט הזה כי אחרי שהפלתם קלף אחד זהו... לא קרה שום דבר מעבר.
עכשיו שני קלפים נהדרים לדיסקארד הם  okiba gang shinobi. גם עושה 2 דיסקארד. גם משאיר לך יצור וגם יש לו את אלמנט ההפתעה
או  syphon mind שגם עושה דיסקארד לכולם וגם נותן לך אותה כמות של שליפות... לא נהדר?



: נטו קבלת חיים
לקלפים שנטו נותנים לך חיים אין ממש מקום בפורמט הזה. וזאת שוב. ניחשתם נכון בגלל הגודל!!
זה לא דבר נדיר שיש דקים בפורמט הזה שיכולות לחלק 50 60 או אפילו יותר נזק מזה בהתקפה אחת.. שלא לדבר על קומנדר דמג' ואינפקט שחוקיים בפורמט...
אז מה יעזור לכם ה7 חיים שקיבלתם עם heros' reunion???
יעלם כלא היה... אתם רוצים קבלת חיים. קחו משהו יציב שעושה את זה כל תור או יצורים עם לייפלינק
אתם רוצים משהו טוב שמשתמש בקבלת חיים?? לכו על  Felidar Sovereign מושלם למשימה!!

מניעת נזק חד פעמית:
מניעת נזק זה תמיד דבר טוב... בטח שבקומנדר.. אבל חשוב לזכור ולציין שקלפים כמו  fog  ממצים את עצמם מאוד מהר..
אתם רוצים מיעת נזק בקומנדר? לכו על משהו שניתן לעשות שוב ושוב. או משהו שנותן אפקט מוסף כמו
maze of ith או Knight-Captain of Eos שניתנים למחזור וגם אחד מהם נותן לך טוקנים


עם זאת חזוב לזכור!!!
עד כמה שאני נהנה להגיד "קומנדר זה פורמט ענק ומשוגע" אתם לא יכולים להתעלם מהחלק המוקדם של המשחק או לא לשחק קלף רק בגלל שהוא לא "גדול ומפחיד"
ישנם גם כמה יצורים מאוד קטנים שמשמשים ככלי עזר בדקים למשל elvish piper או birds of paradise אז תתנו גם לקטנטנים צ'אנס Razz


2: כמה שלקלף יש יותר שימושים, ככה הוא יותר טוב
מכיוון שמדובר בחבילות גדולות. אי אפשר להסתמך על קלף ספציפי אחד.
על כן מומלץ שלקלפים שלנו יהיה ערך מוסף.
למשל.
rain of thorns משלב 3 קלפים בקלף אחד!! גם רימובל ללנד בעייתית של היריב. גם משמיד אנצ'אנטמנט וגם ארטיפקט!!! ביחד!!!
עוד קלפים בסגנון הזה הם קלפי הקומנד
austere command cryiptic command incendiary command primal command 
כל אחד מהקלפים הקלפים האלה נותן לך לבחור שניים מבין 4 אפקטים... חלק מהקלפים מסייקל הזה הם סטייפלים בדקים של הצבע שלהם (מה גם שהשם של הקלף זה קומנד והפורמט זה קומנדר אז זה מצחיק)
זה לא אומר שכל קלף בדק שלכם צריך לעשות 8 דברים שונים במקביל.. פשוט אם יש משהו שנותן את אותו האפקט ועוד משהו בנוסף. אז עדיף
בנוסף. היכולת cycling ממש שימושית בפורמט.
היכולת נותנת לך להעיף את הקלף בעל יכולת הסייקלינג בשביל שלוף קלף או לחפש קלף ספציפי (אדמה בסיסית וכדומה) בדק ולהביאו ליד.
ישנם גם קלפים שנונתנים לך עשות עוד משהו במידה ועשית להם סייקל.
למשלKrosan Tusker. גם לשלוף וגם להביא לנד ליד?!?affraid 
ולצד השני. אתם לא רוצים לשחק קלפים מצביים מדיי.
Vexing Shusher למשל. אם אתה משחק נגד דק כחול שעושה מלא קינטורים אז הוא באמת קלף מדהים!!
אבל מה יעלה בגורלו אם אתה משחק נגד אגרו?
או עוד קלף בקטגוריה הנ"ל Flashfreeze.
קלף בובה נגד ירוק או אדום...
אבל אם היריב משחק דק מונו שחור?
בגדול אתה לא רוצה קלפים מתים ביד...

3: סינרגיה
כשתבנו את הדק שלכם. ויותר חשוב כשתסיימו ותרצו להוסיף אליה קלפים. תמיד אבל תמיד  תשאלו את עצמכם: 
"זה מסתדר לי טוב בדק???" "זה מתחבר עם הקלפים האחרים שלי???"
אני אפרט:
אחת מהדקים שלי מתעסקת על מלא ראמפ והכנסה של הרבה לנדים למגרש באותו התור.
במהלך הבניה נתקלתי ביכולת landfall
יכולת שנותנת לקלף עם אותה היכולת להנות בכל פעם שלנד נכנסת למגרש.
דוגמאות
avenger of zendikar
baloth woodcrasher
lotus cobra
כאשר הדק שלי מסוגלת להביא בין 4-8 לנדים בתור. הקלפים האלה יתנו ערך מוסף... והרבה ממנו.


4: מספר קלפים עם אותה יכולת או אותה מטרה
בדק יש 99 קלפים ורק עותק אחד מכל אחד!
טוב בואו ננחית עליכם כמה מספרים!! affraid affraid affraid affraid 
היסכויי שלי לשלוף קלף מסויים (כל קלף) מדק קומנדר עד תור 6 הוא 13%
לא בא בטוב...
למזלנו.. אפשר לתקן את זה. 
אם יש לנו 4 קלפים שונים שאנחנו צריכים הסיכוי גדל ל 44%.
כשיש 8 אנחנו עוברים ל 69%.
זה כבר נשמע יותר טוב.
דוגמא.
אחת מהדקים שלי (הקומנדר הוא jarad, golgari lich lord(   מנסה בין היתר למלא את כל בתי הקברות בכל מיני יצורים גדולים ושכיות חמדה ולהחזירן לשדה הקרב אבל בצד שלי.
הנה כמה קלפים שמקדמים מטרה זו:
Damnation 
Do Or Die
Mutilate
Ratchet Bomb
Decree Of Pain
והרשימה עוד ארוכה...

5: טוטרים!!! (אם אתה משחק שחור תקרא טוב טוב טוב את החלק הזה)
האפשרות לחפש קלף בדק ולהביא אותו אל היד או למגרש או לטופ של הדק זה כח מאוד מאוד חזק שלא כדי להתייחס אליו בהינד עפעף.
כמה מהטוטורים הם:
enlightened tutor
demonic tutor
tezzeret the seeker
wargate
trinket mage

והרשימה עוד ארוכה...
בנוסף ישנם קלפים בעלי יכולת transmute כמו Dimir House Guard שגם יכולים לשמש כטוטורים וגם יש להם את הגמישות לשחק בתור עצמם.
ישנם גם עוד קלפים כמו Fauna shaman אוLiliana Vess שיכולים לשמש כטוטורים רב פעמיים... שזה בכלל עוצמתי

6: מיחזור... כי אנחנו רוצים לשמור על הסביבה
למה לנו להתפשר??? זה שאפשר להכניס כל קלף רק פעם אחת באמת אומר שאנחנו צריכים להשתמש בו רק פעם אחת???
לא רוצה!!!
למה להשתמש בקלף שאפשר לשחק אותו רק פעם אחת ולא אכניס קלף עם פלאשבק או בייבק או משהו כזה??
או למה שיהיה לי יצור רק פעם אחת על המגרש ולא 5 כשאני משתמש ב Stolen Identity  (לא התכוונתי אבל סייפר היא גם מכניקה מעולה למחזור של קלפים(
או למשלMulldrifter. אני יכול להשתמש בו פעם אחת. לקבל שליפה וזהו... אבל אני יכול נגיד להחזיר אותו מהמתים ולשלוף שוב נגיד עם Grim Return או אפילו יותר טוב. לעשות לו בלינק או באונס למשל עם Venser, the Sojourner או Peel from Rality ולקבל ערך מוסף של להעיף יצור בעייתי של היריב לפני תקיפה.

7: שליפה שליפה שליפה שליפה שליפה
בפורמט קומנדר שליפה ויתרון קלפים זה דבר עצוםםםם!!!
הנה כמה קלפים שנותנים שליפה בצבעים שונים:
Phyrexian Arena
Recurring Insight
Harmonize
Reforge the Soul (ממליץ להיזהר עם זה)
To Arms! (בלבן בד"כ מגיע כאפקט נלווה(
Mind's Eye (לא הכי טוב. אבל אם אין לכם גישה לשליפה בכלל אז לכו על זה(
וגם אם יש לכם מלא יצורים קטנים אתם יכולים ללכת על הפייבוריט של שחקני הטוקנים Skullclamp
עוד משהו טוב שאפשר לעשות זה לשחק יצורים שנותנים לך שליפה כמו
Consecrated sphinx
Mulldrifter
שליפה עם גוף!!! וואו!

בנוסף אמנם לא מדובר ביתרון קלפים אבל יש דברים כמו  Sensei's divining top שקצת מסדרים לך את השליפות... לדעת מה אתה הולך לשלוף?? נאא... לא כזה חשוב What a Face What a Face 


8: רימובל
כן... אתם תצטרכו מלא כאלה בקומנדר אם יש משהו על המגרש הוא צריך לעוף.. 
בנוסף לזה אתם גם תצטרכו כמה קלפים לניקוי בית הרברות של השחקנים האחרים במידה ואתם משחקים מול שחור או דק שיש לה דרך להחזיר דברים למגרש
למשל:
Nezumi Graverobber
Relic of Progenitus
Nihil Spellbomb (גם נותן שליפה)
או שאם כבר... למה לא להעיף את הקלף ישר לקיבינימט כי יש גם דברים ש"אי אפשר להשמיד" עם דברים כמו 
Path to Exile
או שאם אנחנו כבר חושבים בגדול אז בואו נלך על
Merciless eviction (שגם יש לו ערך מוסף... קלף מדהים לפורמט)

כיסוי:
אז עשית לקומנדר של היריב אקסייל... הוא פשוט יחזיר אותו לזון וישחק אותו מחדש...
אל דאגה!! אנחנו פשוט ניקח את הקומנדר ונשים אותו מתחת לערימה של קלפים עם דברים כמו
Terminus
Spin into Myth
Hinder
גם תמיד נחמד לטפל ביצור הבלתי ניתן להשמדה הזה

תקריב:
טוב... ליריב יש יצור בלתי ניתן להשמדה  הקספרוף ממש כאב ראש...
אבל זה היצור היחיד שיש לו Smile כאן אנחנו נהנים!!
Barter in Blood
Devour Flesh
Cruel Ultimatum אם ממש בא לכם לעוף על עצמכם
אני באופן אישי ממש ממש ממש אוהב את סוג הרימובל הזה כיוון שאין שום כמעט שום דרך לעקוף את זה... תיקח יצור. שלח אותו לגרייב... מדהים!!!!!

רימובל על מקל:
Acidic Slime
shriekmaw
צריך להסביר??

ספוט רימובל או מאס רימובל???
זו באמת שאלה מעניינת... אני באופן אישי מעדיך מאס רימובל אף על פי שברוב המקרים יש רק פרמננט אחד שהוא בעייתי אז גם ספוט רימובל זה חשוב.
שני מאס רימובלים שאני אוהב הם
Decree Of Pain מצד אחד אני יכול לקבל מלא קלפים בתמורה או לעשות לו סייקל ולקבל רימובל שהוא כביכול יותר ניתוחי
Disater Radius מאס רימובל חד צדדי??? כן בבקשה!!! Razz

9: חמקנות
אז כן נכון... התפלץ 7/7 ששיחקתם בסטנדרד היה נהדר וממש אהבתם אותו.. אבל אם אתם חושבים שהוא יצליח להעביר יותר מדיי נזק בקומנדר אז תחשבו שוב.
טרמפל זה מינימום. פליינג כנ"ל כששניהם ביחד אנחנו יכולים להתחיל לדבר.
דוגמה למחבט טוב לקומנדר:
Inkwell leviathan
על זה אני מדבר!!!


בחירת סגנון המשחק שלך:
 
אז...
איך אתה רוצה לשחק??? איך מתאים לך לנצח?? אתה רוצה לבנות דק מהיר שמרביץ מהם ועד שיש ליריב תשובות זה כבר מאוחר מדיי??
או שאולי יותר מתאים לך לשלוט במשחק המוקדם ולהפיל פצצות בחלקים היותר מתקדמים של המשחק ולחסל את האויבים שלך אחד אחד..
או שאולי אתה רוצה להקים לעצמך מבצר ענקי ולהסתכל ממרומיו איך היריבים שלך מחסלים אחד את השני ובסוף להוריד אותם בקלות אחרי שהם התישו אחד את השני...
יכול להיות שבא לך לשחק רק סוג מסויים של יצורים?? גובלינים? אלפים? אבירים?
whatever strikes you fancy
זה נכון. הגענו לסוגי דקים!!!!
אני אתן רשימה קצרה שמאפיינת כל סוג דק. יתרונות חסרונות וקלפים נפוצים בדקים הללו

אגרו\ביטדאון:
דק אגרו ממשיכה לתת ולהרביץ לכל אורך המשחק.. שופכת איומים כבר מהתור הראשון ולא נותנת לדקים איטיות יותר "לסדר תשתית" ומעסיקות דקים של קמבו יותר בלשרוד מאשר לחבר את החלקים שלהן ביחד.
סוג דקים כזה בעייתי בחלק המאוחר יותר כשצריך "לעלות רמה" ומאס רימובל זה משהו שצריך להיזהר ממנו כי בדרך כלל לא תצליח להתאושש.
בנוסף בדקים כאלו יש יותר איומים מאשר תשובות.
קומנדרים נפוצים:
Jenara, Asura of War Rafiq of the Many Sygg, River Guide Brion Stoutarm Thraximundar Stonebrow, Krosan Hero
לא ממש קריטי הצבעים... כל שילוב יכול להיות אלים ונפיץ למרות שאפשר לראות שאדום ולבן תופסים פה חלק משמעותי

קונטרול:
דק קונטרול תנסה לשלוט בחלקים המוקדמים של המשחק עם קינטורים, השמדת לנדים, דיסקארד והרבה מאוד רימובל...
במשחק מרובה משתתפים הקונטרול בד"כ בעמדת נחיתות אבל עם תכנון נכון. היכרות עם הדק שלך  חשיבה ומזל אפשר להתגבר על זה.
כחול הוא הצבע שאתה רוצה לשחק אם אתה מעוניין בקומנדר קונטרולי ושחור בד"כ  נכנס שמה לא רע בכלל
קומנדרים נפוצים:
Dralnu, Lich Lord Azami, Lady of Scrolls Arcum Dagsson Grand Arbiter Augustin IV

קומבו:
מה שדקים כאלה ינסו לעשות זה לשחק הגנתי בתחילת המשחק בין אם זה משחק איטי עם כלמיני יצורים הגנתיים או כמות נאה של רימובלים\קאונטרים בזמן שהם מסדרים את הלוח\יד שלהם  לפי מה שצריך ופתאום פאף!!!!  הכל נגמר
החולשה של הדקים הללו זה דקים שמפעילות הרבה לחץ גורמות להן להתעסק יותר בהגנה או דקים כבדים של קונטרול שיקנטרו את הקומבו בהתהוותו
בדקים כאלה אתם תראו הרבה מאוד טוטורים (מי שלא יודע גשו לספוילר הראשון ב5)
חשוב לציין שהרבה מאוד דקים מכילות בתוכן קומבואים שמסיימים משחקים בלי ללכת ולחפש אחריהם באופן אקטיבי. אם זה יגיע זה יהיה נחמד. בדרך כלל הקומנדר עצמו הוא גם חלק מהקומבו.
קומנדרים נפוצים:
Azami, Lady of Scrolls Arcum Dagsson Sharuum the Hegemon Niv-Mizzet, the Firemind Kiki-Jiki, Mirror Breaker
דוגמאות לקומבואים שמנצחים בתור אחד:
Sliver Queen+Heartstone+Ashnod's Alter אינסוף טוקנים מאנה ונזק
Elite Arcanist+Elvish Abberration+To Arms! אינסוף שליפות ומאנה

טוקנים:
תנחשו...
לייצר מלא יצורים ולהשתמש בגודל המגרש שלך לטובתך
 להקריב יצורים בשביל האפקט של Grave Pact שליפות לא אמיתיות עם Skullclamp לנפח אותם עם אפקטים של קלפים כמו Coat of Arms  או Elesh Norn, Grand Cenobite
 בגלל נפח המגרש ספוט רימובל לא אמור לשנות לך מה גם שבדרך כלל אין לדק כזו יותר מדיי יצורים שיהוו מטרה מעניינת בשביל ספוט רימובל...
 Elesh Norn, Grand Cenobite כן מפחדת ממאס רימובלים ודברים כמו שנותנים למגרש שלהם מינוס קבוע.. מה שנועל את הטוקנים בחוץ
אל תתפלאו לראות לבן ירוק (או שניהם) בדקים כאלו
קלפים שכנראה נראה בדקים כאלה:
Ant Queen Parallel Lives Doubling Season Eldrazi Monument Assemble the Legion Elspeth,Knight-Errant
קומנדרים נפוצים בדקים הנ"ל:
Teysa, Orzhov Scion Nath of the Gilt-Leaf Ghave, Guru Of Spores

ריאנימייטור:
הדק הזו. מן הסתם מתכננת להכניס מלא דברים לבתי הקברות  ולחפור אותם החוצה בדרכים שונות. שעל פי רוב יהיו יותר זולות\מהירות מהטלה פרופר של היצורים הנ"ל
בחבילות קומנדר האלה נמצא Buried Alive Entomb Exhume  Living Death 

הקרבה ומחזור:
אם ריאנימייטור וטוקנים אי פעם יעשו ילד. ככה יקראו לו.
הדק הזה מנסה להשיג חומר הקרבה בשביל לעשות שטויות על המגרש כמו Martyr's Bond אוGrave pact
יצורים שנראה הרבה בסגנון המשחק הזה  Yosei, the morning star Kokusho, the Evening Star
המטרה של הדק הזו היא לקחת אפקטים של נטישת שדה הקרב ו"לנצל אותם לרעה"
קומנדרים נפוצים: Savra, Queen of the Golgari Teysa, Orzhov Scion Ghave, Guru Of Spores

בלינק:
טוב. אז אם דק הקרבה עובד על אפקטים של יציאה מהמגרש. דק בלינק עובד על כניסה של יצורים.
דק בלינק בד"כ יכניס יצור למגרש. יקבל אפקט מדהים. אחרי זה יוציא אותו עם אפקט כמו למשל Restoration Angel ויקבל את האפקט שוב
למשל קומבו שמשוחק הרבה בסוג הדקים הזה הוא Venser, the Sojourner ו Lavinia of the Tenth בשביל קונטרול או עם Flayer of the Hatebound בשביל דמג'
עוד 5 קלפים שמשוחקים בדק כזה הוא ה &type=+["Creature"]&subtype=+["Avatar"]]primordials שלהם יש אפקטים חזקים מאוד של כניסה למגרש.
הצבעים השולטים בסוג הזה הם כחול ולבן. אין קומנדר ששולט בסוג הדק הזה אז תשתגעו!!

אכפת לך אם אני אקח את זה לרגע??
למה לשחק קלפים שלך כשאתה יכול לשחק קלפים של השחקן השני?!?!?
דקים כאלה יתעסקו בעיקר בלגנוב דברים של היריב.
mind control
 gilded drake
gather specimens
 יגרמו ליריב שלך לחשוב פעמיים שלוש או אפילו ארבע לפני שהם יכניסו פצצה למגרש.
 הצבע השולט בצורה בלתי מעורערת בגניבה הוא כחול.
קומנדרים נפוצים:

memnarch
empress galina


ראמפ:


חיבוק קבוצתי:


חומת כריות:


ארגז כלים:




עוד סוגי דקים יפורסמו בהמשך




בחר את צבעיך!!!:
 
טוב אז הבנו איזה סוגי דקים יש.. אז החלטנו מה אנחנו רוצים שהדק יעשה. 
באיזה צבעים כדאי לנו להשתמש???

שחור להשתמש בחיים בבית הקברות שלך בתור משאבים:
רימובלים
שליפות
סילוק קלפים מהיד
הקרבות
הרבה מנה (מונו שחור)
סילוק דברים מהדק של היריב. לדוגמא: sadistic sacrament
יצורים: זומבים ערפדים ושדים

כחול אסטרטגיות קונטרול:
קינטורים
שליפות
ארטיפקטים
"חמקנים" invisible stalker
מיל
לגנוב יצורים ופרמננטים לאנשים
העתקות
מכשפים מרפולקים ופיות.

לבן דיפנס!! דיפנס!! (הגנתי)
קבלת חיים
איצ'נטמנטים
מחזור של יצורים ואנצ'נטמנטים
רימובלים
טוקנים
לחפש בדק אנצ'נטמנטים וציוד
מלאכים

ירוק מאנה מאנה מאנה:
לחפש לנדים בדק.
יצורים שמביאים מאנה.
טוקנים.
מחזור מהגרייביארד
רימובל של פרמננטים שהם לא יצורים
אלפים.

אדום אגרו!!!!!!!:
השמדת לנדים וארטיפקטים
נזק ישיר
כלמיני דברים הזויים וחסרי הגיון.
גובלינים ודרקונים.



בחירת הקומנדר שלכם (אם לא בחרתם כבר):
 
אם קראתם את כל מה שכתבתי כנראה שממש ממש התלהבתם מהפורמט ואתם רוצים לבנות דק. יש!!!
אבל עיצרו!
בחירת הקומנדר היא הבחירה הכי חשובה בדק!
הקומנדר צריך "להתאים" או "לחזק" את מה שהדק שלכם עושה בדרך כלל. זהקלף שאתם יכולים לגשת אליו בכל רגע נתון.
בפורמט כמו קומנדר זה יתרון עצום!!!!! וחייבים למקסם אותו





טוב אני עייף עכשיו אני אמשיך בימים הקרובים...אנא תנו חוות דעת ודברים שאתם רוצים שאתייחס אליהם Razz


נערך לאחרונה על-ידי ADHOY בתאריך 21.09.13 6:13, סך-הכל נערך 14 פעמים
חזרה למעלה Go down
reyuval

avatar

מספר הודעות : 37

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: Re: מדריך לדקים של קומנדר   01.09.13 2:56

הייתי אישית מאוד רוצה לשמוע על סוגי דקים שנפוצים היום בפורמט, וקצת על מנגנון הפעולה שלהם. 
אם אתה מכיר גם מקורות טובים נוספים שאוכל להעזר בהם לבניה זה יהיה מעולה Smile
חזרה למעלה Go down
emblem



מספר הודעות : 33

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: Re: מדריך לדקים של קומנדר   01.09.13 3:37

יפה כתבת.
אשמח לחוות דעת על צמדי קלפים העובדים יפה בסינרגיה אחד עם השני בדקים ייעודיות.
נהנתי,
מצפה להמשך קריאה בנושא המדריך לטרמפיסט בקומנדר.
חזרה למעלה Go down
ADHOY
מנהל פורום
מנהל פורום


מספר הודעות : 60

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: Re: מדריך לדקים של קומנדר   01.09.13 3:49

אל דאגה... אני מתכנן לשגר את העמוד הזה לגדולות!!!!
רק תנו לי לסיים קודם את הבסיס כי תאכלס לפני שאתה חושב על איזה קומבואים לדחוף לדק אתה צריך קודם להסגר על סגנון משחק ודברים כלליים יותר...
תודה הפידבקים ממש כיף לקרוא את זה Very Happy
וליובל:
השאיפה שלי זה שבסופו של יום לא תצטרך להגיע למקום אחר בשביל מידע הקשור לקומנדר XD
חזרה למעלה Go down
daking1234
מנהל פורום
מנהל פורום


מספר הודעות : 119

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: Re: מדריך לדקים של קומנדר   01.09.13 5:09

כתבה מאוד נחמדה ואינפורמטיבית
לייק על הקישור לקיקי ג'יקי
מציע להסביר קודם באופן כללי על הבדלים בין חפיסות מולטי פלייר לסינגל פלייר ומדוע יש צורך בכלל להבדלה הזו
חזרה למעלה Go down
pokemaniac

avatar

מספר הודעות : 121

Gift Progress
Gift Points:
0/100  (0/100)

הודעהנושא: Re: מדריך לדקים של קומנדר   01.09.13 5:15

יפה, אהבתי מאוד וגם ממש ממש עזר, הקן מדר שלי מתקדם בקצב יפה, אני בהחלט מצפה לכתה הבאה=]
חזרה למעלה Go down
 
מדריך לדקים של קומנדר
צפה בנושא הקודם צפה בנושא הבא חזרה למעלה 
עמוד 1 מתוך 1

Permissions in this forum:אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
פורום המג'יק הארצי :: לימוד,שיפוט וייעוץ :: החוקה והמידה :: פורמטים של המשחק :: Commander EDH-
קפוץ אל: